TV

Digital-tv i månadsavgiften

Ny kanalsökning och digitalbox
Sedan september 2020 sänder ComHem (numera Tele2) endast ut digital teve. Det är bara att göra en ny kanalsökning om du har en teve som är förberedd för digital-teve.
Har du inte en tv som är förberedd för digitalteve måste du beställa en digitalbox först. Eftersom vi har gruppavtal med Tele2 ingår det en gratis digitalbox för alla boende som inte har en teve förberedd för digitalteve. För att få digitalboxen gratis ska man ringa 077-517 17 20.

Gruppavtal
Föreningen har slutit avtal med Com Hem (numera Tele2). Det innebär att du som boende i föreningen har digital-tv-avgiften för TV Bas ingående i din medlemsavgift eller hyra. Aktuellt kanalutbud kan du hitta här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud Logga in med ditt postnummer och adress så visas dina priser när du ingår i gruppavtalet.
Ordinarie pris för detta paket är 239 kronor per månad. Vill du ha ett större utbud hos Tele 2 får du en rabatt på 80 kronor. Läs även "frågor och svar" här nedan.

Frågor och svar:

Vilka kanaler ingår?
Se https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud

Vad händer om jag redan har TV Bas via Tele 2 idag?
Eftersom detta ingår i gruppavtalet kommer Tele 2 inte att debitera dig något för denna tjänst. Om du av någon anledning inte skulle få rabatten automatiskt kontakta dem på telefon 0775-17 17 20. Du ska alltså få kabelteve-kostnad på 0 kronor om du fortsätter ha basutbudet via Tele 2.

Vad händer om jag har, eller vill ha, ett större abonnemang än TV Bas?
Du får en rabatt på 80 kr per månad på din faktura från Tele 2. Om du av någon anledning inte skulle få rabatten automatiskt kontaktar du dem på telefon 0775-17 17 20.

Behöver jag ett nytt modem om jag har Tele 2?
Nej, gruppavtalet avser endast TV. Föreningen har ett gruppavtal på bredband från Ownit.

Vad gör jag om jag har en annan TV-leverantör än Tele 2?
Om du inte vill ha kvar den andra TV-leverantören måste du säga upp det abonnemanget för att dra nytta av detta gemensamma.

Behöver jag göra en ny kanalsökning om jag har Tele 2?
Nej.

Hur beställer jag TV Bas enligt gruppavtalet?
Gå in på https://www.tele2.se/fastighetsagare/gruppavtal och följ instruktionerna eller ring Kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20.

Hur beställer jag ett större TV-paket med rabatt enligt gruppavtalet?
Gå in på https://www.tele2.se/fastighetsagare/gruppavtal och följ instruktionerna eller ring Kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20.